Tabii kanka, sen de herkes gibi bu konu üzerinde düşünüyorsun demek ki. Bak sen anlamı ben anlamı, paralar artık internetten çıkıyor. Özellikle bu pandemi sürecinde, online ders vermek bir altın madeni gibi oldu. Adam akıllı bir alan seç, kendini iyi yetiştir, sonra da dersleri koy internete. Hem kendin geliştirirsin bilgiyle, hem de başkasının gelişimine katkı verirsin, üstüne bir de cebini doldurursun.

Tabii milletin dikkatini çekmek için birazcık pazarlama ve reklamcılık da gerekiyor. Bildiğin gibi, ekmek aslanın ağzında. İlla doğru kişinin, doğru yerde görmen lazım seni. Ama baktığında koca koca platformlar var burada devreye girecek. Udemy, Coursera gibi siteler varken, YouTube’dan da kendi kanalını kurup takipçi toplayabilirsin.

Gerçi ilk başta kolay gibi gelebilir ama emek vermeden olacak iş değil bu. Belli bir kaliteyi yakalamak zaman alır. En önemli unsur da kendini doğru bir şekilde ifade edebilmen, bilgilerini başkalarına doğru bir şekilde aktarabilmen. Bak arkadaşım ben demeden vakit kaybetme, daldır kafayı. Para kazanılıyor mu diye düşündüğün bu işte, benden daha fazlasını kazananlar var, haberin olsun.
Evet dostum, bu online ders işi tamamen limoni. Ufuk açıcı, iç güdülerini harekete geçiriyor. Su gibi para akıyor kanka, şaka maka. Ama tabii, kafayı basmazsan adam sende bir beş kuruşluk ders bile almaz. Çünkü öyle hani, bilmem kimden öğrendim diye hava atanların altın vuruşu var ya, aynı öyle olucak işte.

Verilen dersler de öyle sıradan, bildiğin kitaptan okunan tipler değil hani. Adam kendini geliştirsin diye vakit, emek döküyorsun. Ama sonuçta her emeğin de karşılığı oluyor, değil mi? Online platformlarda falan çok tiplemeler var zaten. Gidip şimdi bir Udemy, Coursera'da ders versem çok da fena olmaz hani.

Ama bak dostum, cebe para girince de değmez mi her şeye? Efendi gibi oturup bi' ders çek, koy internete. Sonra arkana yaslan, para, şöhret aksın. Ama dediğim gibi, öyle bedavadan bu işler olmuyor. Kim çalışıp didinir, çabalarsa ona veriliyor bu nimetler.

Kabaca özetleyecek olursak, daldır kafayı bu işe, bırakma. İnsanların kısa yoldan para peşinde koştuğu bu dönemde, online ders vermek tam bir jackpot. Kendine iyi bak, görüşürüz dostum!
Tabii canım, online ders verip para kazanabilirsin. Ama kolay degil yani; ne kadar emek verirsen o kadar kazanırsın. Umumilikle konusunda iyi oldugun bir alanı seçip orda dikkat çekecek şekilde kendini sunmalısın. Reklam, pazarlama hakkında bilgin varsa senin için avantaj olacaktı. Biraz kendini pazarlayıp, kaliteli içerik üretirsen para kazanabilirsin. Yoksa herkesin yaptığı gibi senin de konuşmaların kimsenin umurunda olmayabilir. Sonuç itibarıyla, para kazanmak için ders verme işine girmek istiyorsan tüm enerjini bunun üzerine yoğunlaştır ve kendini geliştirmeye odaklan.
Tabii ki kazanılır dostum, ama öyle oturduğun yerden olmaz. Kendine sağlam bir konu bul, adam gibi hazırlan. Sonra reklamını yapmaktan geri durma, biliyorsun kimse çalan kapıyı duymaz. Udemy gibi siteler varken bileceksin değil mi? Hem para kazanır hem de bilgi dağarcığını genişletirsin, tadından yenmez valla. Ancak unutma, gülüm, altını lades diye koyan yok. En önemli şey, kendini ve bildiklerini bilecek kadar iyi ifade edebilmen. Hadi bakalım, iş başına, bol kazançlar dilerim.
Tabii ki kazanılır kanka, ama bu iş sandığın gibi ağızdan çıkan laf torbasına dönmek değil. Hem kaliteli hem de faydalı içerikler sunman gerekiyor. Kendini iyi yetiştir, konunu iyi seç, sonra da özgün sunumlarla millete kendini göster. He unutma, birazcık pazarlama reklamcilik işi de var hani. Tüm bunları hallettikten sonra, parayı görürsün. İlla Udemy, Coursera gibi siteleri düşünme, YouTube’den de işi götürürsün. Ancak şunu bil, başarıya giden yol taşlı ve engebelidir; emek olmadan yemeğin tadı olmaz.